Förändras

Lustigt egentligen... Hur mycket man förändras och utvecklas genom livet.
Hur vissa förändringar sker fort, och blir otroligt påtagliga... Nästan så man tror att man inte kommer komma ur detta levande.
Och att vissa förändringar sker så långsamt att man inte märker de, förens år senare.
Då man helt plötsligt står där, kliar sig i huvudet och undrar hur man kom från punkt A till punkt B egentligen.

Men oavsett hur förändringarna sker, så kommer man aldrig kunna gå tillbaka.
Aldrig kunna bli den man en gång var.
Aldrig mer lika bekymmerslös eller naiv.
För mig känns det som att jag med varje förändring blir mer och mer misstänksam till min omgivning, både miljöer och människor i den.

Min inställning till livet ständigt blir mer mörk... Eller realistisk... Beroende på hur man vill se det.


Men samtidigt vill jag inte sluta förändras...
...Utan jag strävar efter att ständigt utvecklas

Varför?

För att jag är motsägelsefull?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0